10 000+ nöjda kunder

Trustpilot Header

FAQ

Vanligaste frågor

Om du vill returnera en beställning som du har lagt på vår webbplats av någon anledning, accepterar vi returer upp till 60 dagar från inköpsdatumet.

För miljöns skull skickar vi inte med fraktetikett för returer i paketet.

Om du vill returnera en produkt måste du kontakta vår kundservice och meddela oss. Skicka ett e-postmeddelande märkt ”Retur” till kontakt@curlin.se med ditt beställningsnummer och anledningen till returen. Returnera inte en produkt utan att kontakta oss först.

Vi kommer att skicka dig en returfraktetikett via e-post.

Observera att vi inte erbjuder gratis returer på varor under 600 NOK. Så snart beställningen har returnerats till oss och vi har mottagit den, kommer vi att utfärda återbetalningen och dra av returfraktkostnaden från produktvärdet. Returkostnaden är vanligtvis samma belopp som du betalade i frakt för att ta emot varan.

När du gör en retur måste produkten vara i sin originalförpackning och fortfarande i samma nya skick som när varan mottogs.

Vi vill inte att kunder skickar tillbaka produkter på egen hand; vi föredrar att skapa rätt fraktetiketter till den giltiga adressen. Om vi skapar fraktetiketten har vi också alla rätta verktyg för att spåra försändelsen om något går fel. Om du skickar paketet själv, var medveten om att du måste täcka alla kostnader som krävs för att beställningen ska levereras till oss framgångsrikt.

Om du skickar en produkt tillbaka till oss på egen hand kan den hamna på en annan adress eller uthämtningsställe, och vi kommer inte kunna hämta den. Vi utfärdar inte återbetalningar förrän vi har mottagit produkterna. För att minimera eventuella förseningar och liknande rekommenderar vi alltid att kontakta oss innan du ordnar en retur på egen hand.

Även om vi genomför grundliga kontroller av våra produkter, är det fortfarande möjligt att det i sällsynta fall kan uppstå fel. Om du upptäcker att din produkt har ett tillverknings- eller materialfel, kontakta kundservice på kontakt@curlin.se så hjälper vi dig.

CURLI erbjuder en 2-årig utökad garanti för varje produkt som säljs via webbplatsen www.curlin.se. Garantin gäller utöver, och inte istället för, de rättigheter som konsumentlagen ger. Konsumenter har rätt att välja om de vill begära service enligt garantin eller konsumentlagen. Du kan läsa mer på konsumentrådets webbplats här.

Under garantiperioden har du rätt att klaga på tillverkningsfel, materialfel eller fel som upptäckts efter normal användning. Om felet beror på vårdslös användning har du inte rätt att göra anspråk. Vi behandlar varje ärende individuellt.

Vi behöver bevis på felet, kvitto samt beställningsnummer för att göra ett giltigt krav. Skicka gärna ett e-postmeddelande där du kort beskriver skadan och hur den uppstod. Det skulle också vara bra om du kan ta några bilder och/eller spela in en kort videoklipp som visar skadan/problemet.

Alla våra paket skickas med PostNord. När paketet är klart att hämtas kommer du att få ett SMS med information samt en hämtkod. Du kan sedan hämta ditt paket på närmaste PostNord-uthämtningsställe.

Efter att din beställning har skickats kommer du att få ett spårningsnummer via SMS. Om du inte hittar spårningsnumret kan du kontakta oss på kontakt@curlin.se.